Teater på Ålholm - vi nåede det!

Vi nåede det!
Vi troede ikke det skulle lykkes i år, men mod forventning dukkede et lille hul op i coronamørket, og så kunne det lade sig gøre for årets 6.klasser at få lov at lave teater. Og sikke et stykke vi fik! Med hjælp fra Valby Lokaludvalg, lykkedes det os at få sat et stykke op med pirater, sang og dans, og der blev ikke sparet på noget.

En af de vigtige traditioner på Ålholm Skole er vores teaterstykke. Det bringer eleverne tættere sammen, udfordrer dem og får dem alle til at yde, hvad de kan, på en helt anden måde end den almindelige skolegang. Det er dejligt at se, hvordan vi får rystet eleverne tæt sammen og skabt venskaber på tværs af klasser og klassetrin, og elever der bryder ud af ellers faste roller. Med danseinstruktører udefra, lys og lyd, headsets og 5 uger med intensiv teaterarbejde på kulisser, replikker, sang og dans, bliver der heller ikke sparet på noget. Eleverne fornemmer selv, hvor stort det er, og de vokser alle af det. Vi er glade for, at det kunne lade sig gøre!