Princip for sponsorering

Det må principielt fastholdes, at skolens drift og undervisning finansieres af stat og kommune, således at skolens formål og læseplan kan opfyldes.

Sponsorering defineres som tilskud eller finansiering af konkrete områder med henblik på at opnå reklame eller få et positivt omdømme.

Skolebestyrelsen ønsker ikke automatisk at acceptere sponsorstøtte. Alle enkelttilfælde af tilbud og ansøgning om sponsorering skal derfor forelægges skolens ledelse, som foranlediger behandling heraf i skolens relevante samarbejdsorganer. Skolebestyrelsen godkender tilbuddet/ansøgningen.

Donationer defineres som foræring af gaver, ydelser eller præmier med henblik på at opnå en - diskret - reklame. Ved donation betragtes de modtagne gaver principielt som hele skolens ejendom. Donator kan ikke stille betingelser.

Skolen kan modtage gaver, som ikke kræver nogen direkte form for modydelse. Firmanavn på gaver kan accepteres, når det er udført under hensyn til gavens art og karakter.

Donationer, der i art eller omfang går ud over, hvad der har været normalt, forelægges skolens ledelse, som indhenter en vurdering fra skolens relevante samarbejdsorganer og skolebestyrelsen.

Midler fra offentlige fonde og institutioner kan ansøges. Ansøgninger forelægges skolens ledelse. Skolens relevante samarbejdsorganer og skolebestyrelsen orienteres.

Elevers indtjening af penge i skoleregi

Indtjening af penge i skoleregi skal foregå som klasse- eller trinprojekter. Formålet skal have trivselsfremmende karakter. Det kan være: udflugter, klasse- eller trinfester, lejrskoler el.lign.

Projektet skal godkendes af skolens ledelse.

Revideres sjældent