Teater på Ålholm Skole

Så er det den tiden på året, hvor Ålholm skole genlyder af larm i aulaen, musik og travle børn, der skynder sig fra det ene sted til det andet, og børn der slider med replikker i hjørnerne.
Det er nemlig teatertid på Ålholm skole.

En af Ålholm Skoles største traditoner er vore teaterstykke, som 6.klasserne knokler med i ugerne mellem vinterferien og påskeferien. Det er en periode, hvor klasserne er blandet på kryds og tværs, og hvor eleverne arbejder med både scenografien og replikker og sang og dans. De skal lave det hele selv og det er en lang og svær proces, men samtidig er det en periode hvor eleverne bliver rystet sammen og får lov at gå i skole på en hel anden facon, og prøvet sig selv af på mange måder.

Det er muligt at følge med i processen på daglig basis på skolens instagramside, som eleverne også administrerer.