Teater på Ålholm

Hvert år bruger 6.klasserne 6 uger af deres skolegang på at lave teater.Og i år var det som sagt Ali Baba, der blev vist til skolens elever, forældre og til de lokale børnehaver. Alle timer i de 6 uger bliver konverteret til drama, sang, dans, rekvisitproduduktion og meget mere. Det er et hårdt stykke arbejde, og eleverne knokler på hver deres måde indenfor de forskellige områder, hvor de kan bidrage med mest. Det er fantastisk at følge elevernes udvikling fra generte og tilbageholdende elever til modige skuespillere, og til elever der tager ansvar, hvis en scene ikke skiftes hurtigt nok, eller hvis der mangler noget og panikken bryder ud et sted. Det er ikke noget, vi kan opnå på samme måde andre steder. Det er vi virkeligt glade for, at vi får lov til at hold fast i. Og allerede nu snakker de mindre klasser om, hvad de mon skal opføre, når det bliver deres tur.