Genbrug på Ålholm Skole

Hvert år arbejder hele skolen med emnet genbrug og herunder også ansvarligt forbrug. Ålholm skoles normale undervisning er delt op i hold på tværs af klasser og trin, hvor alle på hver sin måde arbejder med emnerne både fagligt og kreativt. I år var der alt fra "skrot til hot" til madspild og modeshow. Se billeder på Facebook og Instagram.

1.-6.klasserne var blandet på holdene, og det var dejligt at se, hvor gode eleverne var til at fungere sammen. De mange kreative værksteder arbejdede i de forskellige hold, og om fredagen blev der udstillet i aulaen, så alle kunne se, hvad der var blevet arbejdet med. Der var blevet skabt selvforsynende universer i Minecraft, farvet tøj af løg, skabt møbler af gamle ting, samlet ind og handlet i vores succesfulde og kæmpe tøjbyttebod, der fyldte hele aulaen, skabt musikinstrumenter, arbejdet med sundhed og meget. meget mere. Det var en fantastisk uge. Tak til alle elever og lærere der var med til at skabe den. Og tak til alle forældre, der kom med tøj til tøjbytteboden. Den blev et kæmpe hit. Så smid ikke tøj ud, hvis det kan bruges. Byt det til næste år :-)