PLC - hvad er vi for et sted?

Skolebiblioteket  er et af skolens vigtigste nervecentre. Det er her eleverne kommer ned og låner bøger, både med og uden lærere. Det er her, de kommer ned og arbejder selvstændigt og i grupper, og det er her de får vejledning om hvilke materialer, der kan hjælpe dem, og som vil være gode at læse.

Men det er også mere end et bibliotek. Det er også en oase, hvor elever i frikvarter kan komme ned og bare være, hygge sig, spille eller læse. Hvis en elev har brug for en pause, er skolebiblioteket også et sted, hvor vi tilbyder ro og omsorg for det barn, der har brug for det.

Derudover er skolebiblioteket også lærerens samarbejdspartner. Vi har mulighed for at rådgive lærere i forbindelse med materialer, både analoge og digitale, og vi kan ofte bidrage med ekspertise og kommer gerne ud og deltager i undervisningen, hvis det vil være en fordel. Vi uddanner mediepatruljen, som sammen med it-vejlederen kan bistå lærere i undervisningen i forskellige digitale medier.

Vi laver løbende konkurrencer for børn på alle klassetrin, hvor alle elever kan deltage og vinde forskellige præmier fra bogmærker til bøger.

Vores mål er at skabe et levende og varmt læringsrum, der rummer alle, og som alle elever føler sig trygge og glade i. Et sted der er med til at øge børns læselyst, og hvor vi servicerer barnet såvel som den voksne.